Barilla’da beyaz yaka kadın çalışan oranı yüzde 44, yönetim katında ise yüzde 41’e yükseldi
İş dünyasında kadın-erkek eşitliği ve eşitliğin sağlanması için atılması gereken adımlar Küresel Marketing Summit’te masaya yatırıldı. Son 5 yıldır perakende ve tüketici ürünleri sektörlerinde çalışan kadın liderleri destekleyen LEAD Network Türkiye, üyeleriyle ‘Perakende Kesimindeki Uygun Uygulamalarla Kapsayıcılık ve Çeşitlilik’ konularını sektör profesyonelleriyle paylaştı. Barilla Türkiye’nin 2013 yılından günümüze çeşitlilik, kapsayıcılık ve eşit fırsatlara yönelik birçok programı yürüttüğünü belirten Genel Müdür Murat Koç, “Bu çalışmalar sonucunda kadın çalışanlarımızın müdür ve üstü temsiliyetini yüzde 44’e, daha önce yüzde 10 olan İcra Kurulu’ndaki temsiliyetini ise yüzde 41’e çıkardık” dedi.
Türkiye’de eşitlik ve kapsayıcılık uygulamalarıyla kadın istihdam oranı son 5 yılda yüzde 28’den yüzde 32,8’e yükseldi. KREA M.I.C.E organizasyonuyla bu yıl “Pazarlama 5.0, Sürdürülebilir İş” temasıyla düzenlenen Global Marketing Summit 2022’de iş dünyasında kadın-erkek eşitliği, eşitliğin sağlanması için atılması gereken adımlar ve global çapta başarılı örnekler masaya yatırıldı. Bu yıl 200’den fazla konuşmacı, 90 oturum ile gerçekleşen tertipte perakende ve tüketici eserleri bölümlerinde çalışan bayan önderleri destekleyen, üst seviye bayan yöneticilerin sayısını artırmayı ve gelişimlerine katkıda bulunmayı hedefleyen LEAD Network Türkiye, “Perakende Sektöründeki İyi Uygulamalarla Kapsayıcılık ve Çeşitlilik” panelinde üyelerini bir ortaya getirdi.
Moderatörlüğünü LEAD Network Türkiye İdare Heyeti Lider Yardımcısı, Tchibo Pazarlama ve Eser Yöneticisi Ceyda Kaptan’ın yaptığı oturuma, Barilla Türkiye Genel Müdürü Murat Koç, P&G Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya İdare Şurası Üyesi, Satış Başkanı Gaye Sünerli Narmanlı, La Lorraine Türkiye Bağımsız İdare Heyeti Üyesi ve Genel Müdürü Neslihan Nigiz Ulak konuşmacı olarak katıldı.
Türkiye’deki Bolu fabrikası da dahil olmak üzere, dünya çapında toplam 30 tesisinde ürettiği ürünleriyle, her gün 100’ü aşkın ülkede milyonlarca sofraya ulaşan besin önderi Barilla’nın Türkiye Genel Müdürü Murat Koç, 9 yıldır yürütülen çeşitlilik ve kapsayıcılık programı çerçevesinde; fırsat eşitliği, eşitlikçi siyasetleri, yürütülen uygulamaları iştirakçilerle paylaştı.
“CİNSİYETLER ARASI MAAŞ EŞİTLİĞİNİ SAĞLADIK”
Toplumsal cinsiyet farkındalığı programlarını bütünsel bir yaklaşım ile yürüttüklerini belirten Murat Koç, “Erkeklerin domine ettiği bir sektörde kadınları güçlendirmek adına hem çalışan sayısını hem de müdür ve üstü seviyesindeki kadın çalışan sayısını artırma konusunda sektörde örnek ve öncü bir şirket olmayı hedefliyoruz. Bu kapsamda hedeflerimize ulaşmak adına farklı platformlarla iş birliği yaptık ve bu iş birliklerini genişletmeye devam ediyoruz” dedi.
Dünyada bayanların tıpkı iş için erkeklerden yüzde 20 daha az kazandığı günümüzde, Barilla’nın şirket içerisinde çeşitlilik, kapsayıcılık ve eşit fırsatlarla ilgili konuları teşvik etmeye kendini adayan çalışanlardan oluşan Hand in Hand (Elele) çalışan kaynak grubunun ‘kadın erkek birlikte el ele’ diyerek çalıştığını belirten Koç, çeşitlilik ve kapsayıcılık ilkeleri doğrultusunda çalışanların iş dünyasında karşılaştığı tüm bariyerleri ortadan kaldırmayı hedeflediklerini belirtti. Bu alanda hayata geçirilen önemli inisiyatiflerden birinin “Eşit işe eşit ücret” projesi olduğunu belirten Murat Koç, “Global’de yürütülen, Türkiye’nin de değerli bir kesimi olduğu proje kapsamında 2 yıl evvel tüm dünyada cinsiyetler ortası maaş eşitliğini sağladık. Bu çalışmalarımızın sonucunda, 30 yılı aşkın müddettir “kadının yükselişi herkesin yükselişidir” misyonuyla düzenlenen “Catalyst Award” mükafatını kazandık” açıklamasını yaptı.
“AMACIMIZ KADIN ÇALIŞANLARIMIZIN KENDİNİ GÜVENDE HİSSETMELERİ”
Barilla’nın çalışanlarının yanı sıra paydaşlarıyla birlikte çeşitlilik ve kapsayıcılık kültürü yaratma hedefiyle 2 yıl önce ‘Kapsayıcı Lisan Kılavuzu’ hazırladıklarını belirten Barilla Türkiye Genel Müdürü Murat Koç, “Pozitif bir çalışma ortamı yaratmak, şirket içerisindeki lisanı dönüştürmek ve daha kapsayıcı bir hale getirmek için bir kitapçık hazırladık. Cinsiyet boyutunda bütün temel kavramlar, çalışanların tecrübeleri geniş bir kapsamda ele alındı. Ayrımcı, cinsiyetçi telaffuzlar, şakaların olmadığı bir çalışma ortamını hedefleyen bir kitapçık oluşturduk. Yeniden bayan çalışanların bilhassa önünde önemli maniler oluşturabilen konut içi şiddet konusuna da Sabancı Üniversitesi’nin “İş Dünyası Aile İçi Şiddete Karşı” projesine dahil olduk ve birlikte çalışarak bir siyaset oluşturduk. Bu siyasetle konut içi şiddet mağduru olan çalışanın iş ömründe kendini inançta hissetmesi için Barilla’da uygun bir ortam yaratmayı hedefledik. Hem takviye sistemleri sunuyoruz hem de tüm çalışanlarımızı kapsayan eğitimler düzenliyoruz” dedi.
“BEYAZ YAKA KADIN ÇALIŞAN ORANIMIZ YÜZDE 44”
Departmanlardaki çalışan sayısında kadın-erkek eşitliğini sağlamak ve yönetici pozisyonlarındaki kadın sayısını artırma amacıyla son yıllarda önemli uygulamaların hayata geçirildiğine değinen Murat Koç, “Yürüttüğümüz çalışmalar kapsamında beyaz yaka bayan çalışan oranımız yüzde 33’ten yüzde 44’e çıkarken, müdür ve üstü durumlarda bayan çalışanlarımızın oranı ise yüzde 31’den yüzde 41’e yükseldi. Bayanların iş ömrüne iştirakini ve hem terfilerde hem işe alımda sayılarını artırmaya yönelik uygulamaları benimsiyoruz” açıklamasını yaptı.
“LİSTEDE 1 KADIN ADAY OLMADAN İŞE ALIM YAPMIYORUZ”
Barilla Türkiye’nin son 3 yıldır bilhassa bayan çalışan sayısının az olduğu departmanlarda işe alım süreçlerini kısa listede bayan adaylar bulunana kadar sürecin uzatıldığını belirten Genel Müdür Murat Koç şöyle konuştu; “Bazı durumlarımız 6-7 ay açık kalsa da işe alımlarda kısa listede en az 1 bayan 1 erkek olmadan süreçleri işletmiyoruz. Yürüttüğümüz bu uygulama kapsamında, öncelikle Tedarik Zinciri departmanındaki bayan çalışan sayımızı artırmaya odaklandık. Bayan çalışan oranının yüzde 50’ye yükseldiği bu departmanda, öncelikle beyaz yakada cinsiyet eşitliğini sağladık. Bununla birlikte, Tedarik Zincirinde müdür ve üstü konumlardaki bayan çalışan oranımız da yüzde 25’e yükseldi. Artan bir ivmeyle devam eden çalışmalarımız sonucunda bayan istihdamının artırılması ve bilhassa yönetici konumunda bayan sayısının artırılmasıyla bölümde örnek olmayı hedefliyoruz.”
Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı